PROSEDUR KAJIAN (PERBANDINGAN KETIGA-TIGA JURNAL) | ||
Jurnal 1 : Technological Pedagogical Content Knowledge in Action : A Case Study of Middle School Digital Documentary Project
Oleh : Mark Hofer, College of William and Mary & Kathleen Owings Swan, University of Kentucky | Jurnal 2 : Using Action Research to Develop Preservice Teachers’ Confident, Knowledge and Beliefs about Technology.
Oleh : Mary Lundeberg, Mark Bergland dan Karen Klyczek
| Jurnal 3 : A New Experience Teaching Phonemic Awareness - A Teacher Action Research
Oleh : Ivy Ng |
PERSAMAAN | ||
- Masalah dikaji daripada kekurangan/kelemahan pelajar. - Perlaksanaan adalah berdasarkan aktiviti. - Kajian dijalankan dengan kaedah penggabungjalinkan penyelidikan mengumpul data data menganalisis data tersebut. - Secara berpasukan. | ||
PERBEZAAN | ||
Mengkaji (Minggu Pertama) / Mengkonsepkan
| · Guru pelatih dikehendaki hadir ke seminar Case It Software.Seminar ini adalah mengenai simulasi multimedia di dalam sains.
| -Dasar-dasar kerajaan (hendakkan kanak-kanak mengusai kebolehan membaca-Bahasa Inggeris) -Melihat / memerhatikan kanak-kanak yang terdiri daripada majority berbangsa Cina (90%) tidak menyebut sukukata dengan betul. -Berdasarkan pengalaman guru yang mana juga berbangsa Cina. -Berbincang dengan rakan sekerja. -Perlaksanaan perancangan (kaedah pengajaran yang baru kepada pelajar berasaskan aktiviti-aktiviti pengajaran) -Refleksi aktiviti direkodkan. |
|
|
|
|
PERBANDINGAN ABSTRAK
Artikel 1 : Technological Pedagogical Content Knowledge in Action : A Case Study of a Middle School Digital Documentary Project.
Oleh : Mark Hofer, College of William and Mary Kathleen Owing Swan, University of Kentucky
Kajian ini adalah mengenai kajian pengkaji terhadap guru dalam mendidik pelajar mereka menggunakan teknologi seiring dengan pembangunan Teknologi Pedagogi Kandungan Pengetahuan (TPCK) .Kajian ini menyelidik tiga domain dalam pengetahuan guru dan penglibatan mereka dalam projeck menghasilkan video digital dalam kelas pelajar pada gred 6.Kajian ini juga mengkaji area tahap pengetahuan guru dalam mengajar amalan TPCK.
Artikel 2: Using Action Research To Develop Preservice Teachers's Confidence, Knowledge and Beliefs about Technology
Oleh : Mary Lundeberg, Mark Bergland, and Karen Klycek, Universiti of Wisconsin-River Fallls
Hoffman, River Falls High school, River Falls, WI
Artikel 3 : A new Experience Teaching Phonemic Awareness -A Teacher Action Research
Oleh : Ivy Ng
Sebagai seorang guru, pengkaji menjalankan kajian ini bertujuan untuk menyedarkan pelajar pengkaji yang terdiri daripada pelajar yang berbangsa Cina tentang kepentingan sebutan yang betul dalam Bahasa Inggeris.Kajian ini juga mengenalpasti cabaran-cabaran yang dihadapi oleh guru-guru baru Bahasa Inggeris dalam mencapai kesedaran sebutan Bahasa Inggeris dalam kelas.Pengkaji mendapati kanak-kanak biasanya akan membina pengetahuan awal dalam melukis, meniru, dan menyebut huruf sebelum dapat menyebut huruf dengan baik.Kaedah yang digunakan oleh pengkaji termasuklah mengadakan beberapa ujian pendengaran, bacaan dan melibatkan aktiviti-aktiviti pengembangan yang boleh menarik minat pelajar.
hi...sy sdg buat thesis ttg TPCK in maths. can i have full article of article 1 & 2? if u dont mind =) tq.
ReplyDelete